loading...
drkeramattorabi
drtorabi بازدید : 1 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

🟢 برخی از افراد در ارتباط با مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون سؤال دارند. در ادامه این مقاله در سایت دکتر کرامت الله ترابی با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوع بررسی شود. در روش‌های جدید جراحی بینی معمولاً از تامپون یا پانسمان استفاده نمی‌شود. چون بسیاری از افراد که تجربه جراحی را داشته‌اند، از بیرون کشیدن تامپون از بینی به عنوان دردناک‌ترین بخش آن یاد می‌کنند.

تامپون علاوه بر اینکه باعث بزرگتری بینی می‌شود، التهاب و ورم بینی را بیشتر می‌کند و بیمار نمی‌تواند از طریق بینی نفس بکشد. این نوع جراحی، بدون قرار دادن پانسمان در بینی انجام می‌شود. چنانچه انحراف در غضروف در استخوان بینی شدید نباشد، معمولاً پزشکان از پانسمان استفاده نمی‌کنند. از آنجا که اطلاع از مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون بسیار اهمیت دارد، در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

🔵 مزایای عمل بینی بدون تامپون

بسیاری از افراد موقع انتخاب روش جراحی بینی، این سوال را دارند که مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون در مقایسه با روش جراحی با تامپون چیست؟ همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات جراحی بینی با تامپون درد بسیار زیادی است که موقع خارج کردن تامپون در بینی احساس می‌شود. دلیل درد زیاد مراجعان این است که وقتی پامپون به بافت درون بینی می‌چسبند، طبیعتاً به دلیل ایجاد چسبندگی، کشیدن آنها باعث آسیب به بافت بینی می‌شود. در نتیجه بیماران درد زیادی را احساس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون همه چیز در مورد آن

یکی از ضرورت‌های پس از عمل، کشیدن تامپون است که اگر به موقع انجام نشود، باعث بروز عفونت‌های خطرناک می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پزشکان از روش جدید عمل بینی بدون تامپون استفاده می‌کنند. در مجموع این روش مزایای زیر را به همراه دارد:

در این روش خبری از تجمع خونابه به عنوان نشانه عفونت در زیر چشم و سینوس‌ها نیست و باعث کمتر شدن سردرد و بی‌حالی می‌شود.

مزایای عمل بینی بدون تامپون 

به علت باز بودن سوراخ‌های بینی، امکان تنفس از راه بینی وجود دارد. افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی مانند آسم هستند، به جای تامپون، از پوشش سیلیکونی یا اسپلینت استفاده می‌کنند که امکان تنفس را برای فرد آسان باشد.

یکی از مزایای عمل بینی بدون تامپون این است که در این روش احتمال عفونت کمتری وجود دارد. زمانی که از پانسمان استفاده می‌شود، احتمال ایجاد باکتری‌های بیماری‌زا در محیط‌های بدون هوا وجود دارد. در روش جراحی بدون تامپون، از پوشش سیلیکونی استفاده می‌شود. همین موضوع باعث جریان هوای مداوم در حفره بینی می‌شود و خبری از کبودی و التهاب نیست.

به علاوه برداشتن اسپلینت‌ها از درون حفره بینی، به علت عدم چسبندگی کاملاً بدون درد است. در صورتی که در جراحی بینی از طریق تامپون، خارج کردن این پانسمان‌ها همراه با درد و خونریزی است.

در این روش برخی از پزشکان از آندوسکوپی و تصویربرداری جهت مشاهده ساختار داخلی بینی در حین جراحی استفاده می‌کنند. از این رو نیاز به برش بینی نیست. پس از جراحی نیز تنها از چند بخیه کوچک به داخل بینی استفاده می‌شود و نیازی به تامپون نیست.

برای انجام این روش جراحی، به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید.

🔵 معایب عمل بینی بدون تامپون

مزایای عمل بینی بدون تامپون معمولاً بیشتر از معایب آن است. اما برای کسب اطلاع بهتر است با معایب نیز آن آشنا شوید. مهم‌ترین موضوعی که در ارتباط با این نوع جراحی وجود دارد این است که پزشک باید تشخیص دهد که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر. افرادی که دارای انحراف بینی هستند، معمولاً گزینه مناسبی برای این نوع جراحی محسوب می‌شوند. افراد با مشکلات تنفسی نیز بهتر است از طریق این روش اقدام به جراحی کنند.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون چیست؟

مورد بعد داشتن بیماری‌های زمینه‌ای است. برخی از اختلالات مانند بیماری‌های خونی و دیابت انجام چنین جراحی را با محدودیت روبرو می‌کند. افرادی که مشکل انعقاد خون دارند نیز باید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهند تا دچار هیچ نوع عارضه‌ای نشوند. بنابراین برای انتخاب روش جراحی، قبل از هر چیز در ارتباط با بیماری‌های زمینه‌ای با دکتر خود مشورت کنید. همچنین باید بدانید که این نوع جراحی نسبت به عمل بینی معمولی هزینه بیشتری دارد.

در مجموع برای انجام جراحی به روش بدون تامپون باید به پزشک متخصص که سابقه جراحی با این روش را دارد مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران، عمل بینی بدون تامپون را از طریق روش‌های جایگزین برای شما مراجعین گرامی انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره با دکتر کرامت الله ترابی در ارتباط با نحوه جراحی می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید و مشاورهای لازم را دریافت کنید.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

🔵 دوران نقاهت پس از عمل بینی بدون تامپون

جراحی بینی که با تامپون صورت می‌گیرد، مشکلات فراوانی دارد. بسیاری از افراد به دلیل عوارض این روش از جمله جمع شدن خونابه زیر چشم یا ایجاد تورم و التهاب سینوس‌ها، سردرد و حالت ضعف در بدن روش عمل بینی بدون تامپون را انتخاب می‌کنند. در روش عمل بدون تامپون که معمولاً از اسپلینت‌ها و استندها استفاده می‌شود، دوران نقاهت طولانی‌تر است.

اما افراد در سه چهار روز اول پس از جراحی به راحتی می‌توانند نفس بکشند. چراکه این اسپلینت‌های سیلیکونی جریان هوا را آزاد می‌گذارد و امکان تنفس راحت‌تر است. از سوی دیگر احتمال عفونت و خونریزی در این افراد بسیار پایین است. بنابراین اگرچه دوران نقاهت در این روش بیشتر است، اما همچنان پیشنهاد می‌کنیم این روش جراحی را انتخاب کنید.

دوران نقاهت پس از عمل بینی بدون تامپون 

 خلاصه مطالب

بسیاری از افرادی که قصد جراحی بینی دارند در ارتباط با مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون سؤال می‌پرسند. چرا که این روش در حال حاضر بیشتر رایج است و عوارض کمتری دارد. در عمل جراحی که از طریق تامپون انجام می‌شود، بیماران درد زیادی هنگام بیرون کشیدن آن تحمل می‌کنند. اما در متدهای جدید از اسپلینت ها و استندها به جای تامپون استفاده می‌شود. این روش باعث کاهش خونریزی، عفونت و التهاب بینی و دور چشم می‌شود و مراجعین زیادی از این نوع جراحی استقبال می‌کنند.

در مجموع مزایای این روش نسبت به معایب آن بسیار کمتر است. فقط قبل از جراحی، پزشک باید به بیماری‌های زمینه‌ای و ساختار بینی شما توجه داشته باشد و تشخیص دهد که آیا چنین نوع عملی برای شما مناسب است یا خیر. برای انجام عمل بینی بدون تامپون به کلینیک دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در خصوص این روش دریافت نمایید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 16